↑ Palaa Harjoitusryhmät

Oheisharjoittelu

Juho naruissa

Oheisharjoittelu Taekwondourheilijoissa

Taekwondourheilijat järjestää neljä ohjattua oheistreeniä viikossa: kuntopiiri, core-harjoitus, venyttelyharjoitus ja kehonhallinta/akrobatiaharjoitus. Kesäaikaan käydään myös säännöllisesti valloittamassa salin lähellä sijaitseva Malminkartanonhuippu mäkijuoksun muodossa. Harjoitukset sopivat hyvin sekä aikuisten perusrymhissä harjoittelelville että urheilijoille tukemaan kokonaisvaltaista fyysistä kehitystä. Myös kilparyhmissä harjoittelevat nuoret voivat osallistua oheistreeneihin valmentajien ohjeiden mukaisesti.

Oheisharjoitukset eivät edellytä pohjaa taekwondoharjoituksista, joten on täysin mahdollista osallistua vaikka pelkkiin oheisharjoituksiin.

Kuntopiiri

Kuntopiirit ovat teholtaan kovia niin sykealueiden kuin lihasrasituksen kannalta. Harjoitukset tehdään joko kehon omalla painolla tai pienillä lisäpainoilla. Pääpaino harjoituksissa on perusvoiman ja voimakestävyyden harjoittamisessa vaihtuvien teemojen avulla. Useimmissa treeneissä myös peruskestävyys joutuu koetukselle sykkeiden noustessa. Kuntopiirit sopivat niin aloitteleville kuntoilijoillekin kuin pesunkestäville voimamiehille ja -naisille. Toistomäärät ja intensiteetti on räätälöitävissä jokaiselle sopivaksi.

Core

Core-harjoituksissa keskitytään vahvistamaan kesivartalon lihaksia. Tavoitteena on rakentaa vahva keskivartalo, joka tukee kehonhallintaa ja liikkuvuutta sekä ennaltaehkäisee selkä- ja nivelvaivoja.

Venyttely

Venyttelyharjoituksessa sovelletaan useita erilaisia venytysmetodeja tavoitteena kokonaisvaltaisesti liikkuvampi ja terveempi keho. Venytykset eivät rajoitu pelkästään staattisiin ja passiivisiin lihasvenytyksiin vaan myös nivelten liikeradat ja aktiivinen venyttely otetaan huomioon. Venyttelyharjoitus on suunniteltu erityisesti tukemaan taekwondoharjoittelua, mutta sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneet paremmin liikkuvasta ja venyvästä kehosta.

Kehonhallinta ja akrobatia

Kehonhallinta- ja akrobatiaharjoituksessa harjoitellaan vartalonhallintaa ja -käyttöä voimistelusta ja akrobatiaharjoittelusta tuttujen liikkeiden avulla. Tämän lisäksi harjoituksissa ammennetaan paljon elementtejä trikkausmaailmasta ja näihin yhdeistellään taekwondon potkutekniikoita. Harjoitus sopii esimerkiksi freestyle-liikesarjoista kiinnostuneille, mutta pelkästään kuperkeikan tai kärrynpyörän opettelu riittää syyski tulla mukaan.

Oheisarjoittelun maksut

Jos sinulla on voimassa oleva jatkuva sopimus Taekwondourheilijoiden perusryhmiin, on oheisharjoittelu sinulle täysin maksutonta. Jos haluat käydä ainoastaan oheisharjoituksissa, maksat 39€/kk. Myös 10-korttia voi käyttää oheisharjoituksiin.

Malminkartana takamäki 3