↑ Palaa Harjoitusryhmät

Oheisharjoittelu

Taekwondourheilijat järjestää tällä hetkellä kolme ohjattua oheistreeniä viikossa: Kovatehoinen kuntopiiri, core ja venyttely. Kesäaikaan käydään myös säännöllisesti valloittamassa salin lähellä sijaitseva Malminkartanonhuippu mäkijuoksun muodossa. Harjoitukset sopivat hyvin sekä aikuisten perusryhmille että kilparyhmille tukemaan kokonaisvaltaista fyysistä kehitystä. Myös kilparyhmissä harjoittelevat nuoret voivat osallistua oheistreeneihin valmentajien ohjeiden mukaisesti.

Kuntopiiri

Kuntopiirit ovat teholtaan kovia niin sykealueiden kuin lihasrasituksen kannalta. Harjoitukset tehdään joko kehon omalla painolla tai pienillä lisäpainoilla. Pääpaino harjoituksissa on perusvoiman ja voimakestävyyden harjoittamisessa vaihtuvien teemojen avulla. Useimmissa treeneissä myös peruskestävyys joutuu koetukselle sykkeiden noustessa. Kuntopiirit sopivat niin aloitteleville kuntoilijoillekin kuin pesunkestäville voimamiehille ja -naisille. Toistomäärät ja intensiteetti on räätälöitävissä jokaiselle sopivaksi.

Core

Core-harjoituksissa keskitytään vahvistamaan kesivartalon lihaksia. Tavoitteena on rakentaa vahva keskivartalo, joka tukee kehonhallintaa ja liikkuvuutta sekä ennaltaehkäisee selkä- ja nivelvaivoja.

Venyttely

Venyttelyharjoituksessa sovelletaan useita erilaisia venytysmetodeja tavoitteena kokonaisvaltaisesti liikkuvampi ja terveempi keho. Venytykset eivät siis rajoitu pelkästään staattisiin ja passiivisiin lihasvenytyksiin vaan myös nivelet ja aktiivinen venyttely, jossa lihaksen voimantuotto otetaan huomioon, kuuluvat venyttelytreenin vakio-ohjelmistoon. Venyttelyharjoitus on suunniteltu erityisesti tukemaan taekwondoharjoittelua, mutta sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneet paremmin liikkuvasta ja venyvästä kehosta.

Malminkartana takamäki 3